امروز:

31 فروردین 1403

بیمه ایران خودرو
پرچم ایران

بیمه عمر و سرمایه گذاری

بیمه عمر مفهوم گسترده‌ای دارد و به طور خلاصه ‌می‌توان گفت که علاوه بر استفاده از پوشش‌های بیمه‌ای، شرایط استفاده از سرمایه گذاری نیز وجود دارد. سرمایه گذاری ‌می‌تواند، پاسخ‌گوی نیاز‌های متفاوتی باشد. 

پوشش‌های اضافی بیمه عمر:

پوشش فوت بر اثر حادثه


اگر این پوشش را انتخاب کرده باشید، علاوه بر اینکه ذینفعان سرمایه فوت را دریافت ‌می‌کنند، تا ۳ برابر از این مبلغ هم به عنوان سرمایه فوت بر اثر حادثه دریافت خواهند کرد.

مثال: اگر بیمه شده‌ای پوشش بیمه و سرمایه گذاری را با سرمایه فوت ۲۰۰ میلیون ریال انتخاب کند و در اثر حادثه فوت کرده‌باشد، تا مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال به ذینفعان وی پرداخت خواهد شد.

پوشش بیماری‌های خاص


در واقع پوشش امراض خاص جزو مزیت‌های و ویژگی‌های منحصر به فرد بیمه عمر است که پس از گذشت ۳ ماه ‌می‌توان از آن استفاده کرد. با صدور این پوشش ‌می‌توان در برابر بیماری‌هایی مانند: سکته قلبی، سکته مغزی، انواع سرطان، جراحی قلب باز و پیوند اعضای اصلی بدن استفاده کرد تا هزینه‌های این بیماری پرداخت شود.

مزیت استفاده از بیمه و سرمایه گذاری:

دریافت وام


شما با تهیه بیمه زندگی، توانایی دریافت وام دارید. در حقیقت ‌می‌توانید از اندوخته حساب خود وام بیمه عمر دریافت کنید. نکته بسیار مهم و کاربردی وام در بیمه نامه عمر این است که بدون نیاز به ضامن، چک یا سفته امکان دریافت وام تا ۹۰ درصد از اندوخته شما فراهم شده است.

معافیت مالیاتی


در بیمه آتیه که خریداری کرده‌اید، به سبد اندوخته سرمایه شما مالیات تعلق نمی‌گیرد و این یکی از مزیت‌های بیمه عمر است.

سود تضمینی


سود تضمینی از سوی بیمه مرکزی اعلام ‌می‌شود و شرکت‌های بیمه‌ای موظف به پرداخت این سود هستند. در حقیقت این سود باعث ‌می‌شود که اگر حتی شرکت بیمه دچار مشکلات مالی شود اما بیمه مرکزی این سود را پرداخت کند. مطالعه مقاله افزایش سود بیمه عمر توصیه می‌شود.

ذینفعان


هنگام تهیه این بیمه و سرمایه گذاری که انجام ‌می‌دهید، شما انتخاب ‌می‌کنید که چه کسی یا چه کسانی از اندوخته حساب شما استفاده کنند و بعد از فوت بر اثر حادثه یا فوت طبیعی سرمایه بیمه‌نامه به چه کسانی تعلق گیرد.

بازنشستگی


شما در بیمه عمر، مدت بازنشستگی را مشخص ‌می‌کنید و با قرارداد بین ۵ تا ۳۰ سال، شرایط استفاده از این مزیت را فراهم خواهید کرد. همان‌طور که ‌می‌دانید این قابلیت در بیمه تامین اجتماعی امکان پذیر نیست و باید مدت زمان ۳۰ سال را برای بازنشستگی سپری کرد. همچنین شرایط فسخ قرارداد زودتر از موعد، برای بیمه عمر وجود دارد. در حال حاضر، بیمه عمر می‌تواند جزو بهترین بیمه بازنشستگی قرار بگیرد.