6 مرداد 1403

6 مرداد 1403

بیمه آتش سوزی

هیچ کس نمی‌تواند بگوید که از بلایای طبیعی و یا با ایجاد امکانات پیشگیرانه از بعضی از حوادث شامل آتش، سیل، دزدی، انفجار و صاعقه چنانچه حادث شود، کاملاً در امان خواهد ماند. هر انسانی با زحمات فراوان اموال و دارايی كسب نموده و به خود اختصاص می‌دهد. جبران خسارت حوادث ذکر شده بسیار سخت و در بعضی مواقع غیر ممکن است.

تعاريف مرتبط به بيمه آتش سوزي

خطرات اصلي :

منظور از خطرات اصلي آتش‌سوزي (حریق) ، صاعقه و انفجار مي‌باشد.

خطرات اضافي (تبعي):

خطرات اضافي (تبعي) در بيمه آتش‌سوزي شامل :

خسارت ناشي از وقوع زلزله و آتشفشان، سيل و طغيان آب درياها و رودخانه‌ها، طوفان، رانش زمين، سقوط بهمن، تركيدگي لوله آب، ضايعات ناشي از آب باران، ذوب برف، سقوط هواپيما و هلي‌كوپتر، شكست شيشه، سرقت اموال و اثاثيه منزل، مسئوليت مدني در قبال همسايگان، هزينه پاكسازي و بسياري خطرهاي ديگر که به درخواست بيمه گذار تحت پوشش بيمه قرار مي‌گيرد، می شوند.

انوع بيمه نامه آتش‌سوزي

بيمه‌نامه آتش‌سوزي واحدهاي مسكوني

مسکونی عادی: در اين بيمه‌نامه بنابه درخواست بيمه‌گذار ، ارزش اعیانی بناي ساختمان، تأسيسات، اموال و اثاثيه منزل مسكوني با سرمايه دلخواه و به قيمت روز در برابر خطرهاي آتش‌سوزي، انفجار، صاعقه و خطرهاي اضافي تحت پوشش قرار مي‌گيرد.

مجتمع مسکونی: این بيمه نامه ، صرفاً براي مجتمع‌هاي مسكوني بيشتر از 15 واحد صادر مي‌گردد كه درآن بنا به درخواست بيمه‌گذار، سرمايه اعياني كليه واحدها (در متراژ مختلف) و مشاعات آنها از قبيل سرايداري، پاركينگ، ساختمان تأسيسات، انبارها و تأسيسات مشترك ( موتورخانه ، چيلر، آسانسورها ) بهمراه اثاثیه نيز تحت پوشش بيمه آتش سوزي و خطرهاي اضافي قرار مي‌گيرند.

بيمه‌نامه آتش سوزي واحدهاي صنعتي

در اين بيمه‌نامه مي‌توان ارزش اعياني ساختمان، تأسيسات، ماشين آلات ، اثاثيه ثابت، دكوراسيون و محتويات مستقر در واحدهاي صنعتي را در مقابل خطرات اصلي و تبعي به ارزش روز بيمه نمود.

بيمه‌نامه آتش سوزي واحدهاي غيرصنعتي

اين نوع بيمه نامه، ارزش اعياني ساختمان، تأسيسات، اثاثيه ثابت، دكوراسيون و محتويات مستقر در واحدهاي غيرصنعتي را در مقابل خطرات اصلي و تبعي تحت پوشش قرار مي‌دهد.

بيمه‌نامه آتش سوزي انبار

بيمه‌نامه‌هاي آتش سوزي انبار (عمومي و اختصاصي) به صورت قطعی یا اظهارنامه ای قابل ارائه می باشد.