امروز:

8 اردیبهشت 1403

بیمه ایران خودرو
پرچم ایران

اصلاح آیین نامه های بیمه ای با رویكرد نوآوری باز

1/5 - (1 امتیاز)

دکتر بنیادی معاون توسعه بیمه مرکزی با اعلام این خبر در خصوص جزئیات اصلاح و تدوین آئین نامه‌های جدید بیمه مرکزی و نحوه قانونگذاری جدید گفت: مهمترین نظام‌های نوآوری در دنیا مبتنی بر «نظام نوآوری باز» است یعنی به جای این که مجموعه محدود به «تحقیق و پژوهش» خود یا به اصلاح «R&D» باشد، در حوزه‌های تولیدی و خدماتی و آئین نامه جدید از خرد جمعی استفاده می شود.در واقع نگاه فراتر می رود و با افراد متخصص خارج از رگولاتوری اعم از خارج فضای بیمه‌ای مانند فضای بانکی داخل کشور و یا حتی فضای خارج کشور ارتباط برقرار می شود تا بتوانیم دیدگاه‌های آنان را در حوزه اصلاح آئین نامه‌های کسب و کار داشته باشیم.

بنیادی افزود: برای اجرایی کردن این رویکرد در بیمه مرکزی در ابتدا اصلاح آئین نامه‌ها را در دستور کار قرار دادیم و آئین نامه‌هایی که در کسب و کارهای مختلف بیمه‌ای تأثیرگذار بودند را در اولویت قرار دادیم.

همچنین مقرر شد برای بهره گیری از ظرفیت‌های فعالان بیمه ای، هم افزایی برای تدوین و اصلاح آیین نامه ها ایجاد شود.

وی افزود: در همین راستا مقرر شد، پیشنویس آیین نامه ها قبل از اجرا و ابلاغ، مورد نظرسنجی ذی نفعان قرار گیرد تا بتوانیم یک قانون پخته با یک استراتژی قابل اجرا و سود ده را اجرا کنیم.

دکتر بنیادی تصریح کرد: البته قبل از این نیز سندیکای بیمه گران ایران به عنوان نماینده شرکت‌های بیمه در این روند حضور داشته و بیمه مرکزی در طول اجرای آئین نامه‌ها از نظرات کارشناسی سندیکا استفاده میکرد. نماینده سندیکا زمان تصویب آیین نامه ها نیز در شورای عالی بیمه حضور دارد. اما ذی نفعان دیگری مانند: نمایندگان، کارگزاران بیمه‌ای، شرکت‌های ارزیابی خسارت و اکچوئرها در صنعت بیمه هستند که که بعضاً تشکل رسمی ندارند، لذا سعی کردیم قبل از تصویب آئین نامه هایی که به این ذی نفعان مربوط می شود، نظر کارشناسی آنان را نیز جویا شویم.

عضو هیات عامل بیمه مرکزی گفت: با رویکرد جدیدی که در اصلاح تدوین آیین نامه ها در دستور کار قرار گرفته، برآن شدیم آئین نامه ها پس از بررسی اولیه در کمیسیون تخصصی شورای عالی بیمه و قبل از این که در دستور کار شورای عالی بیمه قرار گیرد، بر روی سایت بیمه مرکزی بارگذاری شود تا تمام اصناف و افراد بتوانند آزادانه اظهار نظر اصلاحی همراه با راهکار ارائه دهند و این نظرات جمع بندی شده و سپس در کارگروهی که به همین منظور در بیمه مرکزی تشکیل شده، بررسی و در نهایت برای تصمیم گیری به شورای عالی بیمه ارائه می‌ شود.

دکتر بنیادی در پایان خاطر نشان کرد، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در دور جدید کاری خود، تسهیل گری و تعامل با ارکان صنعت بیمه را در راس برنامه های خود قرار داده است

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مطالب مرتبط

بازدید مدیرعامل ایکیدو از شرکت بیمه ایران خودرو

                                        …

ادامه مطلب ...
بیمه

جرائم دیركرد بیمه شخص ثالث بخشیده شد

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل بیمه مرکزی، دکتر محمود حق وردیلو معاون نظارت بیمه مرکزی با …

ادامه مطلب ...
بیمه

اصلاح آیین نامه های بیمه ای با رویكرد نوآوری باز

دکتر بنیادی معاون توسعه بیمه مرکزی با اعلام این خبر در خصوص جزئیات اصلاح و تدوین آئین نامه‌های جدید بیمه …

ادامه مطلب ...

برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم

                                     فرارسیدن ماه …

ادامه مطلب ...